• طراحی نشانه، آرم و…

در تعریف آرم، نشانه یا لوگو و دیگر اسامی که شنیده‌اید باید گفت قدری با هم تفاوت دارند که در اینجا قصد توضیح آن را ندارم، اما در کل آنها معرف شخصیت و هویت یک مجموعه، شخص، شغل و یا هر گونه فعالیت می‌باشند. به همین دلیل بعضاً باید دارای قابلیت‌های بین‌المللی باشد.
یک آرم، نشانه یا لوگوی خوب می‌تواند به نمایش بهتر یک چیز و یا به پایه‌گذاری یک ارزش مورد نظر کمک کند. بسیاری از مردم به طور غریزی به سوی نشانه‌ای که با آن آشنایی دارند کشیده می‌شوند و با انجام این کار احساس امنیت می‌کنند.

  • طراحی مجموعه اوراق اداری (کارت ویزیت، سربرگ، پاکت، کاغذ یادداشت)

در تعریف اوراق و ست اداری می‌توان گفت به مجموعه اسنادی از قبیل سربرگ، کارت ویزیت، انواع پاکت نامه و … اطلاق می شود که در امور اداری و پرسنلی یک کمپانی یا سازمان جهت فعالیت‌های رسمی یا غیررسمی، استفاده می‌گردد که به دلیل زیبایی‌شناختی و هماهنگی هرچه بیشتر آن سازمان یا برند، بهتراست این اوراق به یکدیگر شبیه و متناسب با هم طراحی و چاپ گردند. در کنار آنها، مواردی همچون کاغذ یادداشت، اوراق مالی و اداری (مانند فاکتور، قبض، کاردکس و فرم‌های داخلی)، کارت‌های پرسنلی، لیبل و… می‌توانند جایگاه داشته باشند.

  • طراحی بروشور و کاتالوگ

در تعریف بروشور و کاتالوگ می‌توان گفت نماینده سازمان و شرکت شما هستند. آنها دقیقاً باید همان کاری را بکنند که اگر شما در آن لحظه آنجا بودید، شما آنرا انجام می‌دادید. وظیفه اصلی آنها معرفی درست و مؤثر اهداف، دیدگاه‌ها و ارزش‌های سازمان شماست.
از بروشور و کاتالوگ به عنوان تبلیغات و رسانه ماندگار یاد می‌کنند. بروشور یا کاتالوگ نوعی رسانه تجاری چاپی است که حاوی شرح مشخصات، کاربرد کلی کالاها و برخی اطلاعات مفید دیگر که مورد نیاز مصرف‌کنندگان و مشتریان شما قرار می‌گیرد.
تفاوت کاتالوگ و بروشور در این است که معمولاً کاتالوگ‌ها برای واسطه‌ها و توزیع کننده‌ها طراحی و چاپ می‌گردند، امّا بروشور برای مصرف‌کننده جز طراحی و چاپ می‌گردد.

  • طراحی بسته بندی و پوشش‌های بصری محصولات

در تعریف بسته‌بندی می‌توان گفت، به عنوان یک سیستم هماهنگ علمی و هنری توصیف می‌شود که هدف از آن آماده‌سازی کالا جهت حمل‌ و نقل، توزیع، انبار کردن و در آخر فروش و ارائه جهت مصرف است که فروش و مصرف مهم‌ترین بخش می‌باشد. از همین روی، می‌توان گفت که طراحی بسته‌بندی و پوشش بصری محصولات اهمیت فراوانی در جذب و جلب مصرف‌کننده دارد.

  • طراحی آگهی مجلات و روزنامه

در تعریف آگهی می‌توان گفت آگهی‌ها باعث می‌شوند محصولات (و یا خدمات)، مورد توجه مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه قرار گیرند. آگهی بر یک محصول یا خدمت خاصی متمرکز است؛ بنابراین آگهی برای یک محصول(و یا خدمات) ممکن است با محصول(و یا خدمات) دیگری متمایز باشد.

  • طراحی پوستر، تبلیغات محیطی

در تعریف پوستر می‌توان گفت پوستر تلفیقی است از هنر گرافیک و تبلیغات، هرچند که این دو در موازات و کنار هم، همواره حرکت نموده‌اند و مکمل یکدیگر هستند. پوسترها طراحی‌های گرافیکی هستند که وظیفه آنها تبلیغات، اطلاع‌رسانی مطلب، رویداد یا موضوع خاصی طراحی و منتشر می شوند و چون در زمان و مکان خاصی و برای مقصود خاصی در همان زمان و مکان طراحی می‌شود، اثر گذرا و ناماندگاریست. مخاطبان پوسترها عامه مردم هستند و هر پوستر طیف و گستره فراوانی از جمعیت را، مخاطب قرار می‌دهد.

  • طراحی سر رسید و تقویم اختصاصی

سررسید نشریه ادواری سالانه‌ای است که شامل تقویم و اطلاعات نجومی است که عمده محتوای آن اطلاعات و تحولات سال است. که بنا به درخواست متقاضی اطلاعاتی در مورد شرکت یا سازمان و محصولات و خدمات آن نیز در آن جای داده می‌شود. جهت یافتن پاسخهای فوری و اطلاعات آماری روزآمد، سررسید یکی از مهمترین منابع به شمار می‌آید.

  • طراحی گرافیک صفحات وب

در تعریف گرافیک وب می‌توان چنین گفت که نحوه نمایش محتوا در وب غالباً به صورت متن و تصویر است، جایگاه و حوزه تأثیر گرافیک را در این عرصه می‌توانیم درک کنیم و مسلماً نمی توانیم انکار کنیم که این گرافیک است که نهایتاً میزان تأثیر و جذب مخاطب را تعیین می‌کند.‌
البته گرافیک فقط نقش تزئینی و جانبی در این زمینه ندارد. گرافیک صفحات وب در مرحله اول باید سهولت دسترسی و نظم‌دهی به محتوا را تضمین کند و بعد به جنبه‌های تزئینی بپردازد. نوع و سایز فونتها، رنگها، نحوه چینش محتوا و طراحی علائم باید با در نظر گرفتن محدودیتهای برنامه نویسی و در راستای هدف اصلی وبسایت قرار بگیرند.